Automatické surfování – skvělý nápad nebo zbytečnost?

Každý provozovatel internetových stránek sní o “růžové” budoucnosti pro své webové projekty. Představuje si jejich oblíbenost mezi návštěvníky, velký počet shlédnutí, propojenost s ostatními weby, a následné zisky z reklamy nasazené na nich.

Bohužel, webů/blogů vzniká a existuje skutečně nemalý počet, ale pouhý zlomek z nich se stane tzv. profitabilní. Ostatní prostě zmizí v dějinách času a nezůstane po nich prakticky nic…

Návštěvnost je přitom přímo závislá na obsahu stránek, na jejich vzhledu a interaktivitě, a na množství registrace do katalogů a optimalizaci pro vyhledávače. Zvládnout ale všechny tyto kroky, aby se dalo mluvit o stránkách na úrovni, je otázkou relativně velkého množství času i peněz. Ideální by bylo, kdyby jsme si webové stránky mohli někde registrovat, odkud by se automaticky vytvářel náhled a ten zasílal potencionálním zájemcům, aby viděli, proč jsou vaše stránky pro ně právě ty pravé a zajímavé, souhlasíte?

Taková služba však již existuje, jedno se o autosurf, manualsurf a další příbuzné odvozeniny. Autosurf (automatické surfování) funguje na principu sdílení obsahů, kdy spustíme program automatického prohlížení, který nám například každý 15 sekund zobrazuje nějakou internetovou stránku, a za tuto krátkou dobu přepne stránku na jinou, která je registrovaná v databázi. Takto tedy vidíme 4 odlišné stránky za 1 minutu.

Za každé takovéto zobrazení získáváme 0,9 kreditů a za 1 kredit se zase námi registrovaný (náš) web zobrazí někomu jinému. My přitom získáváme v počítadlech bod za návštěvu a možnost oslovení zainteresovaných zájemců. Popisovaný systém je z webu Websurf.cz.

Nevýhodou však jsou reklamní systémy, které tento autosurf kontrolují, při zjištění jejich použití mohou majiteli/správci doživotně zablokovat jejich reklamní účet přinášející jim zisk. Alespoň tak to tedy dělá Google AdSense.

Navíc se mnohdy jedná jen o “falešné hodnoty”, protože takovýto autosurf může běžet v pozadí a stránky se mohou reloadovat samy, bez shlédnutí uživatelem. I za toto “neshlédnutí” však klient získává ony body a takto si může za pár hodin našetřit skutečně velký počet shlédnutí pro svůj portál. Dá se v takovémto případě mluvit o jasném zneužití a nečestném jednání.

Pokud tedy chceme mít kvalitní, oblíbené a navštěvované stránky, kde bychom případně chtěli využívat nějaké affilate reklamní počiny pro zisk peněz, měli bychom se těmto a podobným systémům vyhnout. Nejen, že se jedná o většinou nepovolené získávání návštěv, ale také o prvek pouze matoucí statistická počítadla neodrazující skutečný zájem návštěvníků.

Najdou se ale i tací, kterým tento postup není cizí a o morálnostech apod. si mohou nechat jen zdát. To je však už jen jejich rozhodnutí.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..