Vysoké ceny začínají být pro zahraniční turisty překážkou

Česká republika vždy patřila k hojně navštěvovaným místům v Evropě a je tomu tak stále. Evropou sice mnohdy skýtá krize, ale bohaté turisty ze zemí celého světa toto nijak neodradilo. Co ovšem turisty odrazuje je zbytečné utrácení. Podle statistik turismus v České republice neustále roste, sice velmi pomalu, ale turistů jezdí stále velmi velké množství.

Hlavním problémem se stávají ceny služeb a produktů, které jsou pro ně určeny. Zatímco ještě před pár lety by turisté neopovrhli drahými suvenýry a službami, tak v současnosti se soustředí především na nižší ceny a na trend utratit toho co nejméně. Turismus je rozšířen hlavně kolem Prahy, v lázeňských střediscích a na místech se zajímavými historickými nebo přírodními zajímavostmi. Na ostatních místech lze narazit především na Němce nebo Poláky.

Mnohdy vysoce postavené ceny mohou znamenat špatnou strategii. Provozovatelům služeb se mnohdy vyplatilo dát i v turistických centrech cenu nízko a právě to jim zvedlo zisk mnohem více než občasný prodej za vysoké ceny. Náš stát je vysokými cenami pro turisty dobře znám, nejeden podnikatel nabízí dvě ceny, ačkoliv je to zákonem zakázané, jednu cenu pro české a druhou pro zahraniční turisty. Například naše největší letiště, Ruzyně má podle průzkumů nejdražší obchody na celém světě. To se stalo odrazujícím faktorem pro mnoho turistů. Podle průzkumů se počet turistů, po dlouhé době krize, výrazně navyšuje, ale útrata na hlavu se výrazně snížila.

Je tedy na pováženou, jak zorganizovat prodejní strategii v současné době aby byl v rovnováze počet prodejů s cenou. Ať už se na situaci hledí z jakéhokoliv úhlu, tak pokud u nás bude mnoho turistů, ale nebudou nic nakupovat ani utrácet, tak je to špatně jak pro podnikatele, tak i pro naší ekonomiku.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..