Minimalizujte své výdaje, spočítejte si nejdříve kolik utratíte

Výdaje patří k běžnému životu, tudíž i k podnikání. Zbytečné výdaje dokáží spolknout mnohdy více peněz než mnozí tuší. Výdaje je možné snížit jednoduchým způsobem. Nejdříve je nutné zjistit, co stojí nejvíce peněz v běžném měsíčním rozpočtu. Zpočátku se provede výpis základních výdajů, poté se přidá výpis ostatních výdajů a vedle nich se uvede příjem, který se následně odečte aby se zjistilo jak dobře podnikatel hospodaří.

Ušetřit je možné i na základních věcech. Pokud se z hlavy přemýšlí, jakým způsobem ušetřit více peněz, tak mozek nedokáže  uspořádat všechny souvislosti správně dohromady. Jestliže se ovšem sepíše přehledný seznam, tak je mnohem snazší zjistit kolik se utratí navíc u každé z položek. Níže je sepsáno jak se správně počítají náklady.

Náklady se u různých podnikatelů liší v závislosti na činnosti podnikání. Pro rychlé spočítání je dobré si vzít papír a rozdělit ho, třeba tužkou, na tři části (sloupce). Do prvního sloupce se podrobně vypíší všechny položky výdajů společně s cenou, která se na ně vynaloží. Základním bodem je doprava, tedy kolik peněz se celkově ve firmě utratí za dopravu. Dalším faktorem je energie, následně vybavení, údržba, platby za odpady, nájem, reklama, pronájem domény a datových serverů, jídlo, příslušenství a další. Konec sloupce podtrhněte a dolů napište součet všech položek.

Následně je třeba vedle každé položky (druhý sloupec) vymyslet, kolik by bylo možné ušetřit. Jestliže se utratí mnoho peněz na energii, tak je dobré vzít v úvahu způsoby, jak spotřebu snížit (Například Led osvětlení namísto běžných žárovek, přístroje s nižší spotřebou, nový poskytovatel energie atd). V dopravě je to těžší, ale také je možné ušetřit mnoho peněz (automobil s nižší spotřebou, integrace LPG, sjednocení velkého množství jízd atd).

Jestliže se vyplnil sloupec druhý sloupec, tak se opět podtrhne a dolů se napíše součet položek po úvaze, kolik by bylo reálné za jednotlivé položky ušetřit. Následuje třetí sloupec, příjmy. Do tohoto sloupce se vypíší veškeré příjmy, které podnikatel (firma) má. Sečtěte je a výslednou částku opět napište pod sloupec.

Následuje počítání možných úspor. 3. sloupec – 1. sloupec = čistý příjem se zbytečnými výdaji. 3. sloupec – 2. sloupec = čistý příjem zvýšený o úsporu. 1. sloupec – 2. sloupec = ušetřená částka. Pokud se jedná o firmu, tak je možné na zbytečných výdajích ušetřit i desítky tisíc korun ročně. Bohužel málo podnikatelů si pravidelně počítá své příjmy a výdaje.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..