Doména: jak by měla vypadat?

Správný tvar domény je naprostým základem. Pokud má vaše internetová prezentace lehce zapamatovatelný název, tak máte vysokou pravděpodobnost, že splní svůj účel.

Obsah internetových stránek má stejnou důležitost, jako její název. Dlouhá a spatně zapamatovatelná doména se skvělým obsahem bude málo navštěvovaná a vynaložené úsilí, případně i investované peníze budou ztraceny.

Jestli například chcete vlastnit web, na němž budete řešit problémy s podnikáním, tak si rozhodně nevyberete „www.rady-jak-obchodovat-nejenom-na-internetu-naleznete-zde.net“.

Je jasné, že domény typu: podnikani.cz, obchodování.cz a podobné jsou plné. Ovšem položte si základní otázku. Potřebujete takto luxusní název? Pro většinu podnikatelů je totiž naprosto zbytečný. Pokud jste například truhlářem, tak je pro vás doména truhlar.cz dokonce nevhodná. Na výše zmíněném odkazu byste spíše očekávali obecné rady, případně kontakty na truhláře po celé republice.

Obyčejnému podnikateli bude dostačovat kombinace jména s profesí. Uveďme si příklad na tesaři Karlu Novákovi:
truhlar.novak.cz
novak.truhlar.cz
truhlar.karelnovak.cz
truhlar.karel.novak.cz
truhlar-karel-novak.cz
novak-karel-truhlar.cz

Nezapomínejte na to, že svoji doménu budete často diktovat (třeba po telefonu). Snažte se tedy, aby váš zákazník nemohl některé písmeno zaměnit. Problém často nastává u jmen cizího původu. Zvažte, zda je jejich použité v doméně vhodné.

Pokud máte odkaz na vaši prezentaci na viditelném místě, tak opět zvažte zaměnitelnost textu. Snažte se vyhnout sporným písmenům typu: y / i, i / l, I (velké i) / l (malé L), w / v…

Samozřejmě záleží na velikosti podniku, případně podnikatele. Malým živnostníkům postačí jen jednoduchá prezentace v hodnotě pár stovek korun (v tomto případě je nejlepší vlastní tvorba, díky jednoduchým programům, jež jsou zdarma, zvládne vytvořit jednu stránku opravdu každý).

Velké firmy by měli mít profesionálnější web s luxusnější doménou. Pro drobné podnikatele je to ale opravdu zbytečné.

Ovšem i tyto dvě zdánlivě velmi rozdílné skupiny obchodníků mají jedno společné. Jejich doména má na konci .cz. Investice zhruba 200,- Kč za rok se opravdu vyplatí. Zaprvé je nejjednodušší a zadruhé je více přístupná. Navíc pro podnikání není vhodné mít yyy.xxx.cz, kde yyy je váš text, yyy je text majitele stránek, kde jste doménu registrovali (neovlivníte ho).

Pokud nezvolíte doménu .cz, ale xxx.yyy.cz (vysvětlení výše), tak ukazujete, že šetříte, a že na to nemáte. Takovým dojmem byste na zákazníka rozhodně neměli působit.

 

1 komentář u “Doména: jak by měla vypadat?”

  1. „Uveďme si příklad na tesaři Karlu Novákovi: truhlar.novak.cz“

    Nebylo by lepší v případě tesaře Karla Nováka zvolit doménu tesar.novak.cz?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..