Internetové bankovnictví začínají ovládat mobilní telefony: zvládne to váš přístroj, respektive vaše banka?
Přihlašování na internetové bankovnictví je v mnoha případech nepříjemné. Pokud jen potřebujete zkontrolovat účet a máte vypnutý počítač, tento úkon vám zabere několik minut. S chytrým telefonem a moderní bankou ovšem nikoliv. Kontrolujte váš účet kdekoliv a kdykoliv chcete.
Počet prodaných smartphonů byl v České republice v roce 2011 vyšší, než počet prodaných „hloupých“ mobilů. Smartphony dokonce v prodejnosti překonaly počítače (do počítačů se započítávají stolní pc, notebooky, netbooky, ale i tablety). Jen v minulém roce se jich u nás prodalo 750 tisíc. Jejich popularita navíc stále roste.
Majitelé smartphonů jsou většinou náročnější uživatelé, kteří kladou na techniku vysoké nároky. I z tohoto důvodu vyhledávají majitele smartphonů ty nejmodernější vymoženosti. Přístupnost na internetové bankovnictví mezi tyto požadavky jednoznačně patří.
Bankovnictví pro smartphony v současné době nabízejí tyto bankovní instituty Fio banka, ČSOB, mBank, Poštovní spořitelna, GE Money Bank, Equa Bank, Komerční banka, UniCredit Bank, CitiBank a Česká spořitelna. Podporovány jsou operační systémy iOS (Apple – iPhone, případně tablet iPad) a Android. Pouze Unicredit Bank nabízí bankovnictví i pro Windows Phone 7, Symbian (Nokia) a RIM (Blackberry). Pokud vlastníte iOS, tak vám až na GE Money Bank postačí iOS 4.0 a vyšší. Zmíněná GE Money Bank vyžaduje 4.2 a vyšší. V případě Androidu máte všude jistotu s 2.1 a vyšší. Citibank postačí již verze 1.5 a vyšší, GE Money Bank s mBank vyžadují 1.6 a vyšší. Fio Banka garantuje plnou funkčnost s verzí 2.0 a vyšší.
Internetové bankovnictví v mobilu je vhodné ke kontrole stavu účtu, případně k jednomu či dvěma příkazům. Pokud nemáte chytrý telefon, můžete vyzkoušet přihlášení pomocí internetových stránek banky (jako na pc).