Chyba v ceně produktu na eshopu

Určitě jste se s tím již setkali. Na internetovém obchodu byla pořizovací cena mnohem nižší než jaká je obvyklá hodnota zboží. Může se stát, že na Vašem eshopu budete mít například notebook za 399 Kč. Jak nejčastěji tato chyba vznikne ? Jste povinni dodat zboží zákazníkovi, který učinil objednávku ?

Jak tato chyba nejčastěji vznikne ?

Nejčastějším pochybením je v tomto případě lidský faktor. Váš pracovník při nastavování ceny uvede omylem cenu špatnou a s tímto také změny uloží a vystaví na eshopu. Druhou nejčastější chybou je chyba programu obsluhujícího Váš eshop, respektive propisování změněných cen od výrobce. Setkal jsem se s případem, kdy dodavatel změnil nákupní měnu u produktu na eura a tato cena se propsala k prodejci, ale v korunách. A problém je na světě.

Jak této chybě zabránit ?

Zabránit jí můžete pouze investicí do úpravy programu obsluhujícího eshop. Zajistěte si nasazení kontrolního algoritmu pro výraznou změnu ceny. V praxi daný program může fungovat například takto: Pokud cena poklesne o více než 50%, bude vyžadovat interakci pracovníka pro potvrzení této změny. Do této doby zůstane cena nezměněna.

Musím zboží v případě uskutečněné objednávky dodat zákazníkovi za tuto chybnou cenu ?

To záleží na dvou rozhodujících parametrech – textu obchodních podmínek a zjevnosti chyby. Do obchodních podmínek si napište, že objednávka může být ze strany prodejce zrušena z důvodu dlouhodobé nedostupnosti, nemožnosti dodat zboží do určitého termínu, vyprodání zboží a zjevné chyby. Zjevnost chyby určuje  rozdíl cen chybné a obvyklé. Cenou obvyklou se rozumí dle zákona o cenách cena shodného nebo z hlediska užití porovnatelného nebo vzájemně zastupitelného zboží.

V případě, že je rozdíl ceny zjevný, nemusíte zboží zákazníkovi dodat.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..