Akcie Facebooku se propadají

Facebook s Markem Zuckerbergem vstoupil na burzu. Dlouho očekávána událost ovšem investory spíše vyděsila. Jak se ukázalo, Facebook nemá, respektive nechce nic nabídnout.

Mark Zuckerberg se snažil vstup na burzu co nejvíce oddálit. Ovšem situace byla již neúnosná a Facebook na burzu musel (firma musí dle zákona za určitých podmínek vstoupit na burzovní obchod). Již tento fakt sám o sobě nasvědčuje o akciích Facebooku. V široké veřejnosti téměř není známo, že byl Facebook ke vstupu na burzu donucen zákony.

Současná hodnota Facebooku je stanovena na 104 miliard dolarů. Není se čemu divit, Facebook je světově nejrozšířenější sociální sítí a až na Asii jednoznačně poráží veškerou konkurenci. O to směšněji dnes vypadá nabídka Yahoo z roku 2006. Yahoo se snažilo koupit Facebook za „pouhou“ jednu miliardu dolarů. Mark Zuckerberg naštěstí této lákavé, ale vlastně nízké nabídce odolal.

Největším problémem Facebooku je reklama. Tato sociální síť žije jenom z reklamy a aplikací. Bohužel pro investory, Facebook nijak nevyužívá informací, které o svém zákazníkovi získá. Reklama je naprosto chaotická a návštěvníci se ji naučili úspěšně ignorovat. Facebook má v reklamě opravdu velký potenciál, který ovšem zahazuje. Proč nenabízet uživateli, jenž se zajímá o sport sportovní vybavení a zážitky jako reklamu?

Druhým problémem je nezobrazování reklamy na mobilních telefonech, případně její minimální zastoupení. Důvod je jednoduchý, na mobily se reklama nevejde. A co na to Mark Zuckerberg? Se Stávající situací je spokojen, nehodlá nic zvětšovat (reklamní prostor) ani upravovat. Rozhodně nechce Facebook zpoplatnit (jak se na internetu spekuluje). Pro uživatele je to dobrá zpráva, ale pro investory je Facebook nezajímavou investicí.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..