E – shop – vrácení peněz

Nakupování na internetu je čím dál populárnější. Často se ovšem stává, že zákazník obdrží předmět, který nesplňuje jeho očekávání. Přece jenom nákup podle obrázku není tím nejspolehlivějším způsobem. Navíc pokud se jedná například o oblečení, tak je velká pravděpodobnost, že obdržený předmět nebude tím pravým.

Podle občanského zákoníku má zákazník při nákupu na internetu právo na vrácení peněz v plné výši ve lhůtě čtrnácti dní. Tento časový úsek se považuje za dostatečný. Měl by odhalit všechny případné nedostatky předmětu.

Z pohledu zákazníka je to určitě dobrá zpráva. Ovšem majitelé e – shopu z toho již tak nadšení nejsou. Ostatně není se čemu divit. I když mají peníze na účtů, tak stále běží čtrnáct dní, ve kterých o ně mohou přijít.

Navíc zákazníci se v mnoha případech snaží podvádět a občanského zákoníku zneužít. Prodejce to tedy nemá vůbec jednoduché. Avšak i on má jednu velmi důležitou výsadu, která je zapsána též v občanském zákoníku. Majitel e – shopu nemusí vrátit plnou částku, pokud shledal opotřebení, nebo poničení.

Majitel e – shopu může po obdržení předmětu snížit jeho cenu, a to i v případě, že byl objekt navrácen do čtrnácti dnů. Zákazník by tedy neměl počítat s vrácením původní částky. Od ní se běžně účtuje výměna opotřebených, případně poničených částí.

Vše záleží na domluvě, jednání a kvalitě e – shopu. Někde není s navrácením problém, jinde si téměř za vše účtují velké opotřebení… Prodejce může daný předmět svěřit drahému, nebo levnému opraváři.  Částka, o kterou bude konečná cena snížena, se tedy může velmi lišit.

Pokud vám někdo vrátí jednou použitý kávovar, tak máte dvě možnosti. Necháte ho odborně vyčistit a snížíte cenu například o pět set korun, nebo kávovar svépomocí zadarmo vyčistíte. Vše závisí jen na vás.

Na internetu narazíte na mnoho podvodníků, a proto je dobré znát aspoň tyto základní pravidla.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..