Chcete být dobrý ředitel firmy? Tak jim opravdu buďte!
Ředitelové se dělí obecně do dvou skupin, a to ti, kteří jsou ochotní vyslechnout a zastat se svých zaměstnanců, a pak jsou ředitelé, kteří jsou natolik hloupí, že svoje zaměstnance potápějí. Proč tomu tak je? To si zanedlouho povíme.
Zaměřím se teď na ředitele poboček firm, kteří jsou zde většinou dosazeni a to i mimo svůj primární obor. Vaší prioritou by mělo být co nejdříve se s novým oborem seznámit a co možná nejdůkladněji ho prostudovat. Pokud jsem například dříve řídil železnici, ale teď mám prodávat auta, tak musím vědět nějaké základy, abych mohl tuto profesi vykonávat. K tomu budete potřebovat ještě ochotné a kvalitní zaměstnance, kteří budou mít chuť pracovat a pomoci vám s aklimatizováním!
Jako ředitel si nemůžete dovolit, abyste chyběl u výběrových řízení i sebemenší pozice, protože tím dáváte jen najevo, že nemáte o ředitelování zájem a nechcete mít přehled o zaměstnancích. Pokud hodíte ještě svojí práci navíc na podřízené, kteří za to nedostanou bonusy, pak vám firma brzy spadne na hlavu, protože se tak snadno odtrhnete od svých zaměstnanců, kteří z vás později budou mít jenom legraci.
Dále musíte stát za novými a pro vás zajímavými nápady vašich podřízených. Úkolem podřízeného není vymýšlet přesné zákonné formulace, to již je vaše práce. Jeho práce je jen předhodit kvalitní nápad s nějakou štábní kulturou. Jakmile to udělá, pak už je jen na vás dotáhnout sám nápad do konce, nebo společně se zaměstnancem. Pokud vám to vydělá nějaké peníze, pak nezapomeňte na odměny, protože takový člověk by se znova zadarmo s nápadem nepodělil a vy byste přišli o zajímavý zisk!