Jak vymyslet název společnosti?
Každý, kdo podniká, dobře ví, že potřebuje jméno. V případě drobných podnikatelů je to velmi jednoduché, většinou je možné ho vytvořit z jména, např. Elektroinstalace Pokorný. Jak ovšem postupovat v případě společnosti? Postup při tvorbě obchodního jména by se měl orientovat podle třech základních kritérií: činnost působení, dobré zapamatování a volná doména.
Činnost působení je myšlena ve smyslu hlavní činnosti, která je smyslem podnikání společnosti. Když jde o výrobu, mělo by to být patrné, když jde o služby tak také. Pokud je vznikající společnost natolik finančně připravena šířit své jméno, tak na něm tolik nesejde, ale poku ne, tak je třeba na něm dobře zapracovat.
Dobrá znělost jména společnosti je důležitým faktorem. Obecně platí, že pokud je název příliš dlouhý v kombinaci s jiným jazykem, tak bude mít společnost o výrazné procento méně zákazníků. Je to způsobeno především tím, že pokud vidí řadoví klient jméno, tak není problém ho zadat do vyhledavače na internetu a něco si o společnosti zjiistit. Pokud si ho není schopen zapamatovat než dojde domů, tak umožní často přístup jiné společnosti s kratším názvem. Zní to nesmyslně, ale statistiky hovoří za své.
Velmi důležitým, někdy i rozhodujícím faktorem, je výběr domény. Když se podnikatel rozhodne pro své jméno a následně zjistí, že všechny domény, se stejným i podobným názvem, jsou již obsazené, tak je malér. Název společnosti by měl být ve stejném znění i snadno dohledatelný na internetu. Pokud se tak nestane, tak se ztrácí další výrazné procento zákazníků. Zpravidla je důležité si domény včas ověřit a také včas registrovat. Registrace domény je jednoduchá, zabere jen několik málo minut. Když podnikatel konečně vymyslí název společnosti, který dobře zní a jsou i volné dmény, tak je třeba je sloučit s několika dalšími. Není špatné mít zaregistrované domény s koncovkami cz, com, eu, net a další. Další se vybírají především pro verzi stránek v jiném jazyce nebo pro přesměrování na doménu podnikatele. Jestliže je název společnosti vymyšlený, je zapsaný v obchodním rejstříku a doména je obsazená, tak záleží pouze na dohodě s administrátorem webu či domény, zdali je schopen ji odprodat. Dobře zvolený název společnosti je jedním ze základních pilířů dobré reklamy a následně dobrého marketingu.