Jak by měl vypadat správný PR článek?
Jak je z názvu patrné, tak PR článek je propagační článek, tedy propaguje určitou webovou stránku, společnost, produkt, apod. Jako každý článek, tak i tento musí mít několik pravidel pro to, aby se běžný článek mohl označit za PR.
Propagační články jsou velmi dobrou formou, jak zviditelnit firmu, webovou stránku, či produkt, ovšem jejich psaní je zadáváno lidem, kteří této profesi vůbec nerozumí a ani si nejsou ochotní sehnat potřebné informace. To je rozhodně špatně, protože takový článek sice můžete označit za PR, jako boty z Číny Puma, ovšem jak je patrné, tak kvalita je někde jinde.
PR články se píší buďto zaujatou formou, tedy kdy pisatel projevuje své zkušenosti s výrobkem, firmou, apod. a zhodnocuje jejich klady i zápory, nebo nezaujatou, kdy komentuje názory vědců, uživatelů, zákazníků, apod. V prvním případě musí pisatel zmínit alespoň dva klady a dva zápory. Na závěr shrne celkový dojem z dané věci, a doporučí zákazníkovy danou věc a svoje doporučení odůvodní.
V druhém případě shrnete všechny kladné názory a všechny záporné a dodáte nějaký více věrohodný komentář na závěr, například že poslední testy ukázaly….apod.
PR článek by neměl být na pohled totálně účelový, tedy nesmí textově čtenáři jasně říkat, že byl účelně vytvořen proto, aby něco propagoval i přes fakt, že věci v PR článku jsou buďto polopravdy, nebo naprosté lži.
Dále musí být PR článek za každých okolností maximálně čtivý a prostý na pochopení. Jestliže bude příliš technický, pak zákazníka odradí a pokud bude špatně napsaný, pak čtenáře unudí k smrti a ten pak článek nedočte, tedy všechny účely PR článku budou k ničemu.
Proto si vybírejte pisálky, kteří píšou kvalitní PR články dle pravidel, a dejte jim plat, který bude adekvátní k jejich práci. Nenajímejte levné pisálky, kteří sice něco dohromady zmastí, ale kvalita je úplně mizivá! Jde přeci jenom o vaše peníze a o vaší investici, a proto je třeba si jí hlídat.