8 nejčastějších fó-pa pro Facebook stránky
1. Nedělat nic
Firma si vytvoří Facebook stránku, a po čase na ní nic nepřidává. Ano, toto se stává častěji než si myslíte, bohužel pouze nastavit stránku opravdu nestačí. Je potřeba poskytnout pravidelný přísun příspěvků, i v případě že by to bylo jen něco co vás zaujalo.
2. Zapomenout změnit URL
Základní adresa firemní Facebook stránky obsahuje náhodná písmena a číslice, jakmile ale dosáhnete 15 odběratelů můžete si Facebook adresu změnit na www.facebook.com/firemnijmeno. Vypadá to mnohem profesionálněji, a hlavně lépe pokud někde zveřejňujete adresu na tuto stránku.
3. Přispívat stále to samé
Asi nejběžnější chybou, kteru firmy dělají je, že jen oznamují nové produkty, služby a slevy, ale nic jiného. Tímto přístupem docílí firma pouze toho, že lidé kteří si stránku oblíbily mají důvod si stránku odebrat z oblíbených. Klíčem k úspěchu je vydávat příspěvky takové, kde donutíte lidi s vámi komunikovat. Sdílejte zajímavé věci, které souvisý s vaším oborem ale nemusí se to týkat přímo vás. Ptejte se lidí na jejich názor.
4. Uzamknout příspěvky na zdi
Některé firmy zakazují přidávání příspěvků na plochu, návštěvníci tak nemohou nic. Tímto si zavře firma možnost oboustranné konverzace na dané téma.
5. Ignorovat zpětnou vazbu
Facebook, stejně jako všechny sociální média, sprostředkovává získání zpětné vazby, kterou nemusíte získat u jiných tradičních marketingových kanálů. Nenechte si ujít tuto jedinečnou příležitost, a hovořte s lidmi o vašich produktech a službách.
6. Blokovat Facebook zaměstnancům
Zacházejte se zaměstnanci s respektem. Mohou to být nejlepší šířitelé vašich Facebook stránek na internetu. Neblokujte jejich stránky v kanceláři, provedou částečnou marketingovou práci i za vás.
7. Nebýt trpělivý
Mnoho firem se vzdá příliš brzy po nastavení své Facebook stránky. Jestli nemáte okamžitý úspěch, nevzdávejte se. Musíte být vytrvalí a důslední delší čas, než začne Facebook stránka pracovat pro vás.
8. Spoléhat na auto-příspěvky
Existují četné nástroje, které umožňují aktualizovat obsah stránky Facebook příspěvky. To je naprosto přijatelné – ale nespoléhejte na to. Promíchávejte to s vlastními spontáními příspěvky. Kontrolujte a odpoídejte na komentáře včas. Jinak se stane velmi zřejmé, že vaše Facebook stránka je „bezobslužná“.