Silniční daň
U silniční daně nedošlo v roce 2012 téměř k žádné změně. Pojďme si i přesto zrekapitulovat základní povinnosti, které mají podnikatelé využívající ke své činnosti automobil.
Výše silniční daně se odvíjí od objemu motoru (uváděno v cm3). Samozřejmě čím nižší, tím levnější. U návěsů se hodnotí největší povolená hmotnost v tunách na nápravu a počet náprav. Přesné sazby daně naleznete zde.
Stejně jako minulý rok i letos se silniční daň vztahuje na motorová a přípojná vozidla. Podmínkou je jejich registrace, používání v České republice a využití za cílem podnikání, případně k jiné samostatně výdělečné činnosti. Úlevu od silniční daně mají pouze vozidla s hybridním pohonem (elektro motor a spalovací agregát). Bez silniční daně jsou i automobily s odbornou přestavbou na LPG.
Častou otázkou silniční daně je její poplatník. Podle zákona je plátcem silniční daně fyzická, či právnická osoba., která vozidlo provozuje (je zapsána v technickém průkaze).
Cena silniční daně pro vás nemusí být konečná. Vše záleží na stáří vašeho vozidla (počítá se od první registrace a to i v zahraničí). Pokud vlastníte vozidlo starší 36 měsíců od první registrace, tak získáte slevu 48 procent. Po dalších 36 měsících se cena sníží o dalších 40 procent. Navíc následujících 36 měsíců se silniční daň opět sníží a to o 25 procent. Ovšem to neznamená, že čím starší vůz, tím nižší silniční daň. Pokud byste k podnikání využívali vůz registrovaný před rokem 1990, tak naopak zaplatíte o 25 procent více.
Doufáme, že jsme vám tímto článkem aspoň částečně pomohli. V budoucnu tu naleznete i jeho pokračování, kde se do silniční daně ponoříme hlouběji.