Demotivování zaměstnanců může být pro firmu smrtící!

Vaše firma, ať už si to uvědomujete, nebo ne, stojí na zaměstnancích, kteří plní každodenně naplánovanou úlohu. Tato úloha je naplánována vámi, jakožto firmou, ovšem zaměstnanec může svojí práci urychlit tím, že vymyslí inovaci. Pokud ho demotivujete, pak nepočítejte s tím, že by vám někdy něco vymyslel!

Uvedu vám celou situaci na příkladu, kterému jsem byl před nedávnem svědkem. Jeden zaměstnanec firmy dostal za úkol vybílit své pracoviště. Na zdech byly umístěné staré bolševické obrazy a jejich rámy. Obsah jejich byl značně zastaralí, a protože se jednalo o místnost, kam se vodí zákazníci, pak je nežádoucí být neaktuální. Šéf nařídil obrázky nahradit plakáty, které by se daly znovu do starých a nevzhledných rámečků. Zaměstnanec ovšem přišel na levné a efektivní řešení, a to pořízení sedmi klipsovitých obrazů, které nemají rám. Šéf s nadšením na tento krok přistoupil a věci zakoupil. Zaměstnanec tedy umístil plakáty do těchto nových obrazů, ale při manipulaci s jedním z nich došlo k nehodě, při které se sklo rozbilo. Nebylo to nic vážného a škoda byla minimální. Jednalo se již o narušené sklo z výroby, takže to nebyla ani vina zaměstnance. Ovšem Šéf zaměstnance potrestal a nařídil mu škodu uhradit.

Ano, nejedná se o světoborné částky, ovšem co takovéto jednání bude mít za následek? Zaměstnanec se již nebude snažit něco vymýšlet, protože by mohl přijít o svoje peníze při nezdaru a firma tak nepůjde dopředu, protože všechny nápady budou uschovány někde, kde ztratí svůj potenciál. Vy, jakožto zaměstnavatel a šéf firmy, ztratíte výdělečně schopné nápady kvůli 200,-Kč za nové sklo. Vyplatí se to?

[11.6.2012]

Přidejte komentář