Váš první obchodní plán

Tvorba obchodního plánu je pro trading naprostou samozřejmostí. Tento fakt se pokoušelo vyvrátit již několik traderů, ale závěr byl vždy stejný. Bez obchodního plánu se nedá dlouhodobě profitovat.

Mějte na paměti, že na začátku potřebuje co nejjednodušší obchodní plán. Nováčci toho mají na začátku více než dost, a proto jednoduchý systém se lépe dodržuje. Navíc v obchodování platí pravidlo, že v jednoduchosti je síla. I s velmi jednoduchým obchodním plánem si tedy můžete přijít na slušné peníze.

K samotné tvorbě potřebujete tři věci. Tou první je znalost základních pojmů. Pokud se dostanete až do tohoto stadia, tak byste již měli vědět co je trading, co to obnáší, s čím se v něm pracuje atd. Jestli tyto informace nemáte, tak se více zdržte v backtestování.

Druhou nezbytnou položkou je historie. Právě z ní dokážete vyčíst úspěch traderů. Podívejte se pečlivě na grafy. Některé programy nabízejí i ukázku úspěšných obchodů, které se z grafu daly dopředu vyčíst. Pozorně tedy prostudujte tyto materiály a snažte se ujasnit, kdy přijmout obchod.

Tuto nově získanou znalost okamžitě přenášejte do backtestu. V něm vám o nic nejde, nemůžete ztratit žádné peníze. Díky tomu si můžete ověřit, zda dokážete odhalit úspěšný obchod.

Všechny vaše obchody si zapisujte a snažte se poznamenat i závěr, neboli proč jste byli úspěšní, případně neúspěšný. Právě z těchto poznámek byste si měli vytvořit obchodní plán. Pokud máte v zápiskách u sedmi z obchodů z deseti stejnou poznámku, tak je to ten pravý bod do vašeho obchodního plánu.

Na začátku vůbec nevadí krátký obchodní plán. Můžete ho mít klidně jen na tři řádky. Velmi důležitý je neustálý kontakt s ním. Možná si říkáte, že těch pár bodů si zapamatujete, ale i přesto si je napište a mějte je stále před sebou.

Tvorba obchodního plánu je dlouhodobá. Nepodaří se vám ho vytvořit za den. O jeho urychlení se ani nepokoušejte, uvědomte si, že na základě jeho budete riskovat peníze. Klidně mu dejte měsíc přípravy a další měsíc backtestu (vhodné je i více).

Tvorba obchodního plánu je pro trading naprostou samozřejmostí. Tento fakt se pokoušelo vyvrátit již několik traderů, ale závěr byl vždy stejný. Bez obchodního plánu se nedá dlouhodobě profitovat.

Mějte na paměti, že na začátku potřebuje co nejjednodušší obchodní plán. Nováčci toho mají na začátku více než dost, a proto jednoduchý systém se lépe dodržuje. Navíc v obchodování platí pravidlo, že v jednoduchosti je síla. I s velmi jednoduchým obchodním plánem si tedy můžete přijít na slušné peníze.

K samotné tvorbě potřebujete tři věci. Tou první je znalost základních pojmů. Pokud se dostanete až do tohoto stadia, tak byste již měli vědět co je trading, co to obnáší, s čím se v něm pracuje atd. Jestli tyto informace nemáte, tak se více zdržte v backtestování.

Druhou nezbytnou položkou je historie. Právě z ní dokážete vyčíst úspěch traderů. Podívejte se pečlivě na grafy. Některé programy nabízejí i ukázku úspěšných obchodů, které se z grafu daly dopředu vyčíst. Pozorně tedy prostudujte tyto materiály a snažte se ujasnit, kdy přijmout obchod.

Tuto nově získanou znalost okamžitě přenášejte do backtestu. V něm vám o nic nejde, nemůžete ztratit žádné peníze. Díky tomu si můžete ověřit, zda dokážete odhalit úspěšný obchod.

Všechny vaše obchody si zapisujte a snažte se poznamenat i závěr, neboli proč jste byli úspěšní, případně neúspěšný. Právě z těchto poznámek byste si měli vytvořit obchodní plán. Pokud máte v zápiskách u sedmi z obchodů z deseti stejnou poznámku, tak je to ten pravý bod do vašeho obchodního plánu.

Na začátku vůbec nevadí krátký obchodní plán. Můžete ho mít klidně jen na tři řádky. Velmi důležitý je neustálý kontakt s ním. Možná si říkáte, že těch pár bodů si zapamatujete, ale i přesto si je napište a mějte je stále před sebou.

Tvorba obchodního plánu je dlouhodobá. Nepodaří se vám ho vytvořit za den. O jeho urychlení se ani nepokoušejte, uvědomte si, že na základě jeho budete riskovat peníze. Klidně mu dejte měsíc přípravy a další měsíc backtestu (vhodné je i více).

[19.3.2011]

Přidejte komentář