Udělejte svým zákazníkům radost, zvýšíte tím obrat

Zákazník je vždy rád když dostane něco navíc a bývá to i důvod proč se mnoho zákazníků vrací. Jak zákazníky ovšem potěšit? Zde je důležité rozdělit jestli se jedná o služby nebo o prodej produktů. V případě prodeje služeb bývá nejčastější odměnou služba navíc, popřípadě sleva na další službu.V případě produktů to může být předmět navíc.

Velmi důležité je vybrání způsobu, jak zákazníka o službě navíc informovat. Pokud se zvolí sleva na další službu, tak je veliká pravděpodobnost, že se zákazník vrátí už jenom proto aby slevu využil nebo ji může dát někomu jinému. Jestliže má podnikatel vlastní e-shop nebo stránky, tak je dobré službu nebo dárek navíc zmínit přímo u produktu nebo služby.

Mnoho webů poskytuje různé služby pouze s nutností registrace. Pokud to není bezpodmínečně nutné, tak je vhodné registraci na stránky neumísťovat nebo případně ji označit za nutnou až pro případ objednávek nebo komentářů. Registrace totiž vyžaduje zhruba minutu času a to je pro návštěvníky stránek příliš odrazující a raději navštíví jiný web.

Velmi zajímavým lákadlem jsou dárky zdarma k objednaným produktům. Zpravidla se vybírají cenné věci, které přímo souvisí s produktem. V případě rozhodování mezi produkty několika obchodů mohou hrát dárky zdarma významnou roli. U elektroniky je vhodné vybírat flash disky, paměťové karty, sluchátka a jiné příslušenství. U optiky jsou to sady na čištění čoček, kryty a případně i poukázky na čištění. U kosmetiky to mohou být levné kosmetické doplňky.

Strategie zaměření na spokojenost zákazníka vždy hraje důležitou roli. Pro větší spokojenost je dobré také vytvořit příjemné prostředí webu. Příliš reklam vždy nemusí znamenat pouze výdělek, ale i odrazení. Po každé výrazné změně přístupu k zákazníkům je dobré sledovat i návštěvnost webu a statistiky času stráveného na stránkách. Pokud jsou zákazníci podnikatelovi obživou, tak by k nim měl i podle toho přistupovat.

[21.6.2012]
[, , , ]

Přidejte komentář