Slevové servery ničí podnikatele

Boom slevových serverů zaplavil Českou republiku. Sleva je již téměř na každé internetové stránce. Pro zákazníky je to jedinečná příležitost, jak sehnat nové zboží, případně i služby za bezkonkurenční cenu. Ovšem co podnikatelé?

Jako podnikatel jste tento trend zcela určitě zaregistrovali. Možná vás již někdo ze slevového serveru kontaktoval a přesvědčoval vás, jak skvělou reklamu za málo peněz vám nabízí. Skutečnost je ale naprosto jiná. Slevové servery nemají s reklamou nic společného.

Pokud si tedy říkáte, že vám slevový server nabízí skvělou možnost, jak se zviditelnit na internetu a zajistit si další stálé klienty, tak jste na omylu. Nic z toho nemá slevový portál v záměru.

Naprosto stejné je to s finanční návratností. Sleva se prostě nevyplatí, a i když vám slevové servery slibují, že získáte nové klienty atd., tak je to jen velký omyl. Slevové servery vytvářejí naprosto novou společnost, která žije slevami. Takovým lidem je naprosto jedno, kdo jim slevu poskytne, zajímá je jen cena a produkt / služba.

Když už vás slevový server přemluví k umístění jakékoliv akce, tak po vás bude chtít další dvě věci. Tou první bude co největší sleva. Bude vám dlouho vysvětlováno, jak je 50 – 70 % výhodné (a to i pro vás)… Druhým aspektem je množství slevových poukazů, které by samozřejmě mělo být neomezené.

Ovšem například pro restaurace to může být velký problém, protože jejich kapacita může být lehce naplněna. Když jste majitelem takového slevového kupónu a zavoláte do restaurace, kde se vám ozve otrávený číšník, který celý den zvedá telefony s podobnou tématikou a bude vám vysvětlovat, že má stále plno, tak možná kupón oželíte. Navíc i stálí zákazníci restaurace mohou být velkou návštěvností znechuceni a mohou k vám přestat chodit. V celkovém důsledku tak jenom ztratíte.

Na slevové servery si dávejte pozor. 80 % podnikatelů říká, že spolupráce s nimi nebyla dobrým rozhodnutím. Hlavním cílem slevových serverů je prodat co nejvíce zboží / služeb. Navíc celý obchod je bez zpětné vazby, takže se nejedná o reklamu, ale o vyhozené peníze.

 

[3.10.2011]
[, ]

Komentáře

  • Jakub Haluška napsal:

    V článku zaznělo hodně „faktických“ informací, které ve finále vyznívají spíše jako nafouknuté teze nespokojeného prodejce jakožto klienta slevového portálu (nic ve zlém). Můžete svá tvrzení něčím podložit? Statistiky, výzkumy atd?

  • Jiří Vencl napsal:

    Dobrý den,
    ano, článek byl podpořen informacemi z MF DNES, serveru podnikatel.cz a vlastní zkušenotí.

  • Rád bych se připojil do diskuze tím, že slevové servery mohou přinášet užitek podnikatelům tak, že jsou určeny přímo pro ně. Provozujeme slevový server DealMarket.cz, který je zaměřen na podporu podnikání menších a středních firem.

Přidejte komentář