Používáte placenou reklamu? Tak si ji nezapomeňte ověřit přes Google Analytics

Placenou reklamu používá v dnešní době většina webů. Je to rozumné řešení, propagace je důležitá a pokud je reklama kvalitní, tak dokáže přilákat velké množství nových klientů nebo návštěvníků stránek. Jaké reklamy jsou ale nejlepší? To je ten největší problém zjistit. Jsou reklamy, které přitáhnou stovky lidí a jsou placené reklamy, které za celý rok nepřilákají jediného nového návštěvníka. Těchto poskytovatelů je opravdu mnoho.

Velmi účinný nástroj, který je možné použít pro ověření těchto poskytovatelů reklam je právě Google Analytics. K čemu slouží? Jedná se o placenou službu od společnosti Google, která ukáže u jednotlivých poskytovatelů, kolik nových návštěvníků a klientů přináší. Mnoho podnikatelů se po použití Analytics velmi diví, že reklama, za kterou platí deset tisíc ročně nikoho nepřitáhne a reklama jiného poskytovatele jich přitáhne mnoho.

Google Anylytics je nejoblíbenějším a zároveň nejpoužívanějším nástrojem na celém světě ke zjištění těchto statistik. Každé firmě i společnosti ušetří desítky tisíc korun ročně za propagaci. Po aktivaci služby může uživatel pravidelně sledovat statistiky u jednotlivých služeb v různých grafech, číselných zobrazeních i zobrazení jednotlivých návštěvníků. Když si podnikatel tuto službu zaktivuje, tak už po měsíci fungování může vyřadit všechny poskytovatele, za které platí mnoho peněz a nepřináší mu nové zákazníky. Peníze, které ušetří za nekvalitní poskytovatele pak může investovat do jiných kvalitnějších forem propagace.

Celá aktivace služby je jednoduchá, jenom v České republice jsou desítky firem, které stránky zaregistrují a postarají se o vytvoření účtu u Google Analytics, který je pak možné sledovat prakticky neustále. Vytvoření účtu je možné na určitá období. Pokud je podnikatel chytrý a chce mít přehled o efektivitě každé reklamy, tak by si měl službu aktivovat. U drobných internetových obchodů to může znamenat následnou úsporu v řádech tisíců až desetitisíců korun, v případě větších společností se poté může mluvit o úspoře i ve stovkách tisíc korun.

Pro kvalitní portfolio placených reklamních služeb je Analytics téměř nezbytností. Propagace je nejdůležitější součástí podnikání a pokud je na špatné úrovni, tak by o tom měl mít každý uživatel přehled. To ale není možné, když jednotlivé služby nemůže sledovat. Služba není drahá a mnoho poskytovatelů nabízí dokonce i několikaměsíční vytvoření účtu u Analytics zdarma, aby podnikatel či uživatel viděl o jak mocný nástroj se jedná.

[14.6.2012]
[, , , , ]

Přidejte komentář