Google Analytics – snad povinný nástroj každého web-správce

Počítadel návštěvnosti existuje v celé síti internetu obrovský počet. Mnoho z nich je distribuováno zdarma, a takové počítadlo si může alespoň trochu šikovný správce napsat sám.

Obyčejné počítadlo nám však podá jen představu o například denní návštěvnosti dotyčného webu, ale pro použití v online podnikání potřebujeme nástroj silnější, obsahující více funkcí a možností.

Jeden z těch nejkvalitnějších je poskytován gigantem Google, jde o Google Analytics. Jeho primární výhodou je, že je pro majitele účtů Google či Google for Domain poskytován a plně dostupný zcela ZDARMA! A jelikož je také registrace účtu Google zdarma, není co řešit.

Kromě počtu návštěv, zobrazení stránky, unikátních návštěvníku atd. zde můžeme návštěvy filtrovat dle demografických údajů, chování, technologických aspektů, případné agregace do sociálních sítí atd. Sledování vyhledávaných dotazů, zdrojů návštěvnosti apod. už je jen „třešničkou na dortu“.

Výhodou je i možnost propojení jednotlivých služeb společnosti Google Inc., jako je v tomto případě spojitost právě popisovaného Google Analytics (GA) s ryze marketingovým počinem Google AdSense. Společně tak lze vytvářet různé cíle a změnit svůj obyčejný web na web plně pod kontrolou a profitabilní.

K jednomu Google účtu je dostupná jedna služba GA, ale není to tak, že bychom mohli sledovat pouze jeden web. Takovýchto sledovaných webů v rámci jednoho účtu můžeme mít spoustu a jednoduše pak mezi nimi přepínat.

Počin názvu Google Analytics se nám tedy ukázal ve více než dobrém světle. Plně nahrazuje klasické počítadlo návštěvnosti a navíc umožňuje sledovat mnoho dalších aspektů návštěv i celého webu, provádět analýzy jednotlivých prvků, stanovovat si cíle webu a další. Navíc je pro návštěvníky nativně neviditelný, takže nemusíme mít strach, že bychom tím zabírali nějaký prostor na webu.

[28.9.2011]
[, , , , , ]

Přidejte komentář