Firemní blog – má svůj smysl?

Mnozí podnikatelé dnes firemní blogy naprosto zamítají. Jejich názor je jasný „firemní blog je zastaralý“. Ovšem opravdu tomu tak je? Nenašla by si tato forma svoje místo i v dnešní moderní době?

Dobrý podnikatel samozřejmě ví, že i firemní blog má své opodstatnění. Většina lidí namítá, že jeho místo již dávno nahradil Facebook a Twitter, ale věřte, že tomu tak není. Samozřejmě sociální sítě firemnímu blogu „ukrojily“ velký počet návštěvníku, ale i přesto by neměly zaniknout.

firemní blog má hned několik výhod. Tou hlavní je místo. Takový blog je přesně určen k oznámení dlouhých informací. Kdybyste něco podobného vložili například na Facebook, tak byste zabrali mnoho místa a dočkali se i negativních komentářů (ne všechny zajímá, co píšete…). Na firemním blogu máte jen návštěvníky, kteří tam chtějí být, zajímají se o firmu, nebo o produkt, případně službu, jenž nabízíte.

Firemní blog je tedy tím správným místem pro neveřejné zprávy. Působit byste měli otevřeně, neformálně. Na takových stránkách není vhodná kombinace s formálními, tiskovými správami. Právě ony si nechte na oficiální stránky, na firemní blog je nedávejte.

Na firemním blogu uvádějte jen základní informace o firmě a zboží (případně produktu). Pokud hledáte zaměstnance, tak můžete tuto zprávu vložit i na firemní blog. Svoje místo tam rozhodně má.

Velmi důležité je zřízení diskuze. V článcích zkuste podněcovat čtenáře ke komunikaci. Uvědomte si, že kontakt s okolím je pro vás velmi důležitý. Firemní blog bez diskuze nemá takový smysl.

Firemní blog je vhodný pro firmu, podnikatele, korporaci, nebo osobu výdělečně činnou (osvč). Pokud mezi tuto skupinu obyvatelstva patříte, tak neváhejte se zřízením. Jedinou podmínkou je pravidelné přispívání – aspoň jednou týdně. Ovšem to je stejné jako na sociálních sítí. Tam zajisté také pravidelně přispíváte.

Firemní blog má své místo i v dnešní době. Jeho popularita sice není tak vysoká, ale pro věrné zákazníky je často navštěvovaným místem.

 

[2.5.2011]
[, , ]

Přidejte komentář