E – shop: zákazníci

Každý majitel e – shopu chce mít co nejvíce aktivních zákazníků. Jen díky nim může vydělávat a případně i investovat do vylepšení. Tyto základy ví samozřejmě naprosto každý a přišel by na ně i člověk bez e – shopu se základním vzděláním. Pojďme se tedy podívat na tento problém hlouběji.

Většina majitelů e – shopu chce nové zákazníky. Způsobu jak toho dosáhnout je několik. Avšak vždy to stojí mnoho peněz. Mnohem lepším řešením je udržet si stávající zákazníky. Má to hned dvě výhody. Tou první jsou finance. Udržet si stávajícího zákazníka je mnohem levnější, než přilákat nového. Druhou výhodou je reklama. Spokojený zákazník vám dá to nejlepší doporučení.

Snažte se tedy udržet stálou klientelu. Několik rad, jak toho dosáhnout najdete níže.

Zákazníka se snažte udržet třeba slevovým kuponem, který mu darujete po uskutečnění první objednávky. Sice se tím připravíte o část zisku, ale rozhodně se to vyplatí. Pravděpodobnost, že daný jedinec nakoupí opět u vás, několikanásobně stoupne. Navíc se může stát, že zákazník vás na základě dobré zkušenosti doporučí. Slevový kupón například na 5 % se vám tedy několikanásobně vrátí.

Udržet si stálou klientelu můžete i komunikací. V mnoho e – shopech je totiž na špatné úrovni. Mail, ve kterém poděkujete za provedení objednávky a zrekapitulujete ji, je již samozřejmostí. Zkuste zákazníka informovat o stavu objednávky a předpokládaném doručení. Na závěr mu třeba i zašlete krátký dotazník, v němž bude několik kolonek s otázkami spokojenosti. Lehkým způsobem můžete získat drahocenné informace.

Velmi oblíbené jsou newslettery. Pokud chcete, aby byly opravdu efektivní, tak si musíte zákazníky rozdělit do kategorií. Jestli například víte, že si někdo koupil sekačku, tak mu v newsletteru nenabízejte další sekačku, ale spíše olej, broušení čepele, sběrné koše a různé ochranné prvky. Rozdělení do skupin zabere více času, ale vyplatí se.

Vaším cílem by měla být stálá a spokojené klientela. Díky ní můžete mít i jistotu vyrovnaných zisků.

 

 

 

[26.4.2011]
[, , , ]

Přidejte komentář