Registrace do katalogů 2

Pokud provádíme registraci do katalogů, tedy vkládání našeho odkazu na jiné stránky, tak se můžeme setkat s několika druhy katalogů. Každý katalog se vyznačuje jinými požadavky, pravidly a především jiným zaměřením.
Obecné katalogy

Jedná se o základní katalogy, kterých je největší počet, nemají žádný speciální požadavek a ve většině případů do nich můžete registrovat jakýkoliv odkaz, který neporušuje zákony ČR, či pravidla katalogu. Obecné katalogy tvoří 80% všech katalogů odkazů, které se na trhu nacházejí.

Firemní katalogy

Firemní katalogy jsou určeny pouze pro registraci firemních stránek. S tím souvisí například i to, že stránky, na kterých se nenachází firemní prezentace, budou ve většině případů zamítnuty. Zároveň pro registraci do firemních katalogů je potřeba, abyste uváděli IČO, DIČ, jméno, příjmení, adresu a telefonní číslo. Výhodou firemních katalogů je především to, že tyto katalogy navštěvují již konkrétní zákazníci a taky ve většině případů mají vyšší hodnoty PageRanku a S-ranku.

Katalogy e-shopů, porovnávače zboží

Do těchto katalogů můžete vkládat pouze internetové obchody. Žádné jiné stránky nejsou schvalovány. Kromě vložení firemních údajů musíte mnohdy navíc přidávat i feed se zbožím z Vašeho e-shopu. Ovšem jako odměnu se můžete těšit na to, že se Vaše zboží bude zdarma zobrazovat na jiných stránkách a díky tomu k Vám budou přiváděni noví zákazníci.

Katalogy vyžadující zpětný odkaz

Ve většině případů se jedná o obecné katalogy, které vyžadují zpětný odkaz z Vašich stránek. Odkaz můžete vložit do podstránky, na které se nacházejí odkazy na jiné weby. Ovšem některé katalogy vyžadují, aby odkaz na ně vedl z Vaší homepage, zde již stojí za uvážení, jestli se Vám registrace vyplatí.

Placené katalogy

Pokud katalog dosáhne vyšších hodnot S-ranku a PageRanku, tak se často stává, že se promění v placený katalog. Spočívá to především v tom, že za každé vložení odkazu budete muset zaplatit určitý poplatek. Ve většině případů se jedná o jednorázovou částku v desítkách korun, ovšem může být vyžadováno i více a v pravidelných ročních platbách.

Specializované katalogy

Katalogy, které jsou zaměřeny na určitý sektor a schvalují pouze stránky, které jsou úzce spjaty s tímto sektorem. Může se například jednat o erotické katalogy, katalogy stavebních firem, či katalogy poskytovatelů půjček, anebo o katalogy soutěží.

Regionální katalogy

Regionální katalogy jsou katalogy, které jsou spjaty pouze s určitým regionem. Pokud chce být firma zapsána v regionálním katalogu, tak je ve většině případů vyžadováno, aby měla i v tomto regionu působnost.

RSS katalogy, linkovací weby

RSS katalogy slouží především k tomu, aby přebírali Vaše články. V praxi to funguje tak, že na Vašich stránkách se zobrazí nový článek, a v RSS katalogu se zobrazí začátek s článku s tím, že pokud někoho článek zaujme, tak má možnost přejít na Vaše stránky a zde si článek přečíst celý. RSS katalogy fungují automaticky, stačí pouze počáteční registrace, při které vyplníte RSS feed s Vašimi články a následně se již o předávání článků nemusíte starat.

Linkovací weby se využívají v největší míře k manuální propagaci článků a přilákání návštěvníků na propagovaný článek. Na stránkách vydáte článek, a následně odkaz na tento článek budete vkládat do linkovacích webů s potřebnými údaji. Během malého okamžiku si tak může Váš článek přečíst několik desítek lidí.

[8.2.2011]
[, , , , , , , , ]

Přidejte komentář