Registrace do katalogů

Registrace do katalogů je jedním ze základních nástrojů, jak zvýšit návštěvnost webových stránek. I když se jedná o základní nástroj, tak je mnoha SEO experty odsuzován a odmítán. Důvodem, k jejich odmítavému postoji vůči registraci do katalogů je především to, že dle jejich slov se jedná o techniku krátkodobou a bez většího dlouhodobého efektu. Ovšem, díky registraci do katalogů lze získat lepší pozice, a nové potencionální klienty, proto se vyplatí samotnou registraci provést.

Ať už Vám jakýkoliv samozvaný SEO expert říká o registraci do katalogů cokoliv, tak stačí, abyste se podívali na velké SEO firmy na českém a slovenském trhu a u většiny z nich najdete v nabídce i registrace do katalogů. Registraci do katalogů lze primárně využít pro zvýšení hodnot PageRanku a S-ranku. Díky čemuž můžete následně provádět výměnu odkazů s již tematickými stránkami. Na internetové stránky, které mají nějakou hodnotu S-ranku a PageRanku se vždy dívá jinak, jak na stránky, které mají tuto hodnotu nulovou.

Samotnou registraci do katalogů byste nikdy neměli omezovat dle hodnot S-rank a PageRank především proto, že samotný S-rank se mění v týdenních intervalech, takže katalog, který má dnes nízkou hodnotu S-rank, může mít za týden tuto hodnotu vyšší jak Vaše stránky. PageRank bývá přepočítáván jednou za čtvrt roku, tak mnohdy bývá značně těžké dle této hodnoty posuzovat „úspěšnost“ stránek.

Pokud provádíme registraci do katalogů, tak ve většině případů máme jistotu, že vložený odkaz na naše stránky zůstane v katalogu po celou dobu jeho platnosti. Tedy v řádech let. S tím, jak katalog stárne, tak rostou i hodnoty PageRanku a S-ranku, proto se vyplatí registrovat i do novějších katalogů. Zvláště, ve chvílích, kdy má katalog již vyšší hodnoty těchto dvou ukazatelů, tak se můžeme setkat s tím, že za další registrace je vyžadován poplatek.

Registraci do katalogů lze rozdělit na dvě části, první částí je vkládání odkazu, tato část zahrnuje ve většině případů vyplnění url adresy, titulku, popisku, klíčových slov, jména, hesla a potvrzovacího emailu. Poté následuje druhá část, a to ve chvíli, kdy dáme vložit odkaz do katalogu. Následně nám totiž dojde z některých katalogů i email s potvrzením, že registrace proběhla. Tyto emaily je dobré projít, protože v některých se skrývá i odkaz pro aktivaci zobrazování našich stránek, bez návštěvy tohoto odkazu bude registrace zbytečná, protože odkaz nebude schválen. Během několika následujících dnů a týdnů se můžeme těšit na emaily, které nás budou informovat o tom, jestli byl náš odkaz schválen, či zamítnut.

[4.2.2011]
[, , , , ]

Přidejte komentář