PR články

pr články jsou jedním z mnoha nástrojů internetové propagace. Samotné PR, tedy Public relations, by se dalo přeložit jako vztah z veřejností. Hlavním úkolem PR je informovat veřejnost o důležitých změnách, které se ve Vaší společnosti dějí. PR zahrnuje techniky a nástroje, pomocí kterých instituce nebo firma buduje a udržuje vztahy se svým okolím a s veřejností, zjišťuje postoje veřejnosti a snaží se je případně ovlivňovat ve svůj prospěch. Jedná se o dlouhodobou cílevědomou činnost, která by měla mimo jiné zajišťovat poskytování informací veřejnosti a zároveň získávání zpětné vazby a dalších informací od veřejnosti. Důležitým aspektem PR je obousměrnost komunikace, díky které firma ví, jak reaguje veřejnost na změny a produkty, které firma nabízí.

Samotné PR lze rozdělit na vnitřní a vnější. Vnitřní Public relations je určeno především pro zaměstnance organizace, či firmy. Vnější PR je zaměřeno na zákazníky, dodavatele, investory, případně celou společnost. Vnitřní PR obsahují především interní informace (například různé zaměstnanecké změny, výhody), kdežto pomocí vnějšího PR se snažíme přiblížit firmu široké veřejnosti. Public relations slouží především k udržování dobrého image firmy a k informování veřejnosti. pr články tedy můžeme využít proto, abychom veřejnost informovali o naší firmě, případně přinášeli pravidelné informace, kterými firma prochází.

pr články, jako prostředek pro získání odkazu
PR články jsou také vhodným prostředkem, díky kterému lze získat kvalitní zpětný odkaz na naše stránky. Navíc, odkaz z kvalitně vypracovaného PR článku, který je strukturovaný, bez gramatických chyb, a smysluplný, má mnohdy větší váhu, jak koupený odkaz. PR článkem nezískáme pouze odkaz, ale i přímé návštěvníky, které náš propagační článek zaujme.

Placené weby, či free weby?
Na trhu existují dvě varianty webů, které umožňují umístit pr článek. První variantou jsou placené stránky. Placenými stránkami se myslí cena za umístění článku nad 100 Kč. Umístit článek na takovýto web má cenu pouze v případě, kdy má web vyšší návštěvnost, či je tvořen i dalším obsahem. Pokud stránky nemají návštěvnost, jsou tvořeny pouze pr články a majitel chce, abyste za umístění zaplatili 500 korun, tak radši řekněte ne, a běžte dál. Druhou variantou je umístění článku zdarma (případně za poplatek pár, či desítek korun), ovšem ve většině případů jsou tyto weby tvořeny pouze za účelem vkládání pr článků a mají mizivou návštěvnost.

Free PR weby jsou často využívány pro hromadné umísťování stejných pr článků, takže výsledná hodnota těchto článků není příliš vysoká, ale rozhodně určitou hodnotu mají. Přeci jenom, pokud byste měli tvořit rozdílný pr článek pro každý web, který umožňuje vložení zdarma, tak byste za chvilku neměli již témata na články. Proto se ve většině případů přidává do free PR webů stejný propagační článek. Jestliže si platíte umístění, tak byste měli dodat i unikátní pr článek, nejenom že zaujmete, ale navíc i odkaz z textu bude mít větší hodnotu. I když umístění textu na free web nás nestojí ani korunu, tak je dobré si jednou za čas zaplatit umístění unikátního článku na nějaký navštěvovaný portál, který má podobné tematické zaměření jako naše stránky.

Výhody pr článků:

  • Budujeme s jejich pomocí značku
  • Získáváme přímou a cílenou návštěvnost
  • Získáváme zpětný odkaz z textu
  • Slouží pro případnou komunikaci s veřejností
  • Můžeme pomocí nich sledovat vývoj společnosti

[8.2.2011]
[, , , ]

Přidejte komentář