Jak propagovat svoji firmu nebo stránky na internetu?

Propagace je velmi důležitou součástí podnikání. Propagace a reklama může zajistit klientelu a zákazníky. Ne nadarmo se říká, pokud nejste na internetu, jako by jste neexistovali. Internetovou reklamou přijde firma do povědomí a osloví tak nejširší možnou vrstvu lidí.

Nejdůležitějším startem jsou internetové stránky, pokud nemá firma nebo společnost internetové stránky, tak je to největší mínus. Klient se rád dočte o nabízených službách a referencích ještě dříve než se na firmu obrátí. Právě i to bývá pro potencionální zákazníky mnohdy rozhodujícím mezníkem ve výběru firem. stránky by měly být jak obsahově, tak informačně natolik pestré, aby se klient dozvěděl vše potřebné a rozhodující pro možnou spolupráci.

Pokud má firma vytvořené stránky, tak je potřeba začít s propagací. Internetové stránky bez propagace jsou většinou zbytečné. Je to v podstatě to samé, jako kdyby nabízela úžasné produkty na Antarktidě nebo uprostřed pouště, nikdo by si jí nikdy nevšiml. Výběr formy propagace souvisí také podle služeb a produktů, které společnost nabízí. Pokud nabízí regionální služby v podobě montážních prací, zednických prací nebo například provozoven restaurací, tak se jedná o oslovení lidí v regionu. Pokud se ovšem jedná o prodej produktů a výrobků, tak je potřeba oslovt širokou veřejnost.

Jako dobrý start je vhodné, pro oba případy, registrovat se pro vyhledávače Seznamu a Googlu podle klíčových slov. Když pak zákazník zadá poptávku a zadá do vyhledávače klíčová slova, která budou zrovna vystihovat vaši firmu (například dorty na zakázku), tak se Vaše firma objeví hned na první straně vyhledávaných dotazů.

Pro poskytovatele regionálních služeb, tedy od poskytování manuálních služeb až po provoz restaurací, je vhodná registrace do katalogů firem. Pokud majitel vlastní restauraci, tak je vhodné, aby byla registrována v katalozích restauračních a rekreačních zařízení. Pokud například elektrikářské firma nabízí své služby, tak je dobré, aby byla registrována v registru firem pod službami.

Pro výrobní podniky a poskytovatele výrobků i různých vzdálených služeb je naopak vhodné zvolit oslovení nejširší možné skupiny lidí. Tedy je dobré využít masové reklamy. V tomto případě pomůže umístění reklamních bannerů na stránky s vysokou násvštěvností nebo využití emailingové kampaně. pro výběr stránek s vysokou návštěvností je dobré vybrat v nabídkách těchto služeb nějakou, která nabízí volný prostor pro reklamu. V případě emailingové kampaně se osloví přes sto tisích registrovaných emailů formou vyžádané reklamy. Další možností je propagace formou PR článků umístěných na PR webech.

Forem propagace je mnoho, ale vždy je nejdůležitějsší stále ta samá zásada, musíte být na internetu vidět!

[2.5.2012]

Přidejte komentář