Facebook a reklama

Facebook se za poslední roky stal nejpopulárnější sociální sítí ze všech. Každý, kdo se aspoň trošku pohybuje ve světě počítačů a internetu jistě ví, jak tato stránka ovlivnila web svět. Facebook funguje úplně jednoduše, vytvoříte si profil, vyplníte nějaké údaje, pro větší důvěryhodnost přidáte fotku a přidáte si do přátel pár známých.

Teď už se na facebooku dají hrát různé hry, odpovídáte zde na otázky o svých přátelích, ale hlavně, přidáváte se do skupin. Skupiny jsou různé, některé vyjadřují určitý názor na věc, jiné podporují stejné vize a tak je to pořád dokola. Skupiny ale lze využít i pro jiný účel a tím je například reklama. Je to jasné, vytvoříte si skupinu a snažíte se pozvat co nejvíce lidí. Ač se to nezdá, tak známých je vždycky všude dost a tak není divu, že celá naše populace je tímto facebookem propojena.

Proto se taky možná vytvořila ikonka, kde vám při kouknutí na cizí profil ikona odtajní, jestli máte nebo nemáte nějaké společné přátele. Pak už je propagace naprosto jednoduchá. Začátek může být zcela nevinný, uvidíte na okraji stránky odkaz na velmi hezky vyhlížející hotel, možná se chcete jen dozvědět, kde se tak krásný hotel nabízí, kliknete na odkaz a ejhle. Najednou jste fanouškem tohoto hotelu. A co víc, všichni vaši přátelé mají na zdi informaci o tom, že vy podporujete již zmíněný hotel a to by bylo, aby někdo ze zvědavosti nemrkl, co se vám líbí. A tak kolotoč začíná.

Facebook je úžasný nástroj, jak propagovat. A nejlepší na tom je, že vás tato propagace skoro nic nestojí. Pryč jsou ty doby, kdy jste se dozvídali informace pouze z plakátů a billboardů. Dokonce si troufám říci, že společnost bez reklamy na netu či v televizi nemá šanci se pořádně na trhu uchytit.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..