Jak často vkládat články?

Tak s touto otázkou se určitě trápí nejeden majitel internetové prezentace. Toto téma je neustále řešeno, můžete o něm najít téměř nekonečné diskuze. Abyste je nemuseli studovat, tak si přečtěte tento článek, ve kterém se vše důležitého dozvíte.

Pro majitele stránek je důležitá návštěvnost, reklama a cena copywritera (pokud si články nepíše sám). Když všechny tyto položky sečte, tak by měl být v plusu. Pokud se tak děje, tak může majitel uvažovat o přibrání dalšího „pisálka“.

Měli byste si uvědomit, jaký typ internetové prezentace máte (blog, magazín…). Na blog totiž stačí přispívat jednou za tři až čtyři dny. Toto tempo je opravdu dostačující, mnoho internetových stránek používá tuto četnost příspěvků a návštěvnost jim stále stoupá.

Pokud byste na takový web chtěli psát každý den, tak si moc nepomůžete. Bude vás to akorát stát více času (případně peněz za copywriter). Ovšem vytvořili byste si stálou klientelu, která by věděla, že každý den najde nový článek. Takoví návštěvníci ovšem neklikají na reklamy, takže ryze z obchodního hlediska je to nevýhodné. Ale i dnes si někdo na spokojenosti návštěvníků zakládá, a proto píše každý den.

U magazínů by četnost příspěvků mohla být větší ovšem znova je tady otázka, zda chcete více peněz, nebo více spokojených zákazníků.

Pokud se chcete řídit konkrétními čísly, tak si veďte statistiku. Jeden měsíc pište jeden článek za dva až tři dny a druhý měsíc pište každý den. Na základě výsledků ze statistik udělejte jasný závěr.

Jestli vám vyšlo lépe přispívání jednou za tři až čtyři dny, tak to tak dělejte, s největší pravděpodobností vám návštěvnost stále poroste. Avšak jestli je pro vás výhodnější přispívání každý den, tak neváhejte, najměte copywriter a pište, co to jen půjde.

Ze své osobní zkušenosti copywritera vím, že přispívání na blogy, které se zajímají o běžný život, nemusí být časté. Opravdu postačuje jeden článek za tři až čtyři dny o rozsahu kolem 1.800 znaků včetně mezer (= normo strana = NS). Tímto tempem vám stránky nezaberou mnoho času a jejich návštěvnost poroste.

Ovšem pokud vlastníte internetový magazín, je dobré přispívat každý den. Já osobně píšu pro jeden web, který se zajímá o moderní elektroniku. Přispívám na něj každý druhý den, ale takových copywriterů, jako jsem já, tam je pět. To znamená, že za den se objeví dva nové příspěvky.

Pokud se tedy zajímáte o nové technologie, je potřeba časté přispívání. Návštěvníci chtějí vždy ty nejnovější zprávy.

Když se budete rozhodovat, jak často psát, tak vycházejte ze statistických údajů. Nezapomeňte zvážit i to, jestli by každodenní přispívání neubíralo na kvalitě obsahu.

[5.4.2011]

Přidejte komentář