Co musí váš web obsahovat

Pokud dnes zabrouzdáte internetem, tak zjistíte, že drtivá většina internetových prezentací je velmi matoucích. Zákazník poté neví, co si má myslet a zda vše správně pochopil.

Výše popsaný pocit zná určitě každá z nás. Myslete tedy na to, že při tvorbě vašich stránek se musíte snažit, aby se vašim zákazníkům něco podobného nestalo.

Zkuste se vžít do role zákazníka. Klaďte si otázky a zkuste přemýšlet jako on. Co byste v roli zákazníka hledali? Co by pro vás bylo důležité, a co zase nikoliv?…

V prvé řadě musíte působit dobrým dojmem. Internet je plný podvodníků a vy nesmíte uvést návštěvníka v pochyby. Mnoho prezentací tento omyl získá. Hned v první řadě zmíní cenu a číslo účtu. Daný produkt, případně služba je až na druhém, třetím místě.

Samozřejmě ceník je jedním z nejdůležitějších, ale neměli byste dávat najevo, že vám o nic jiného, než o peníze nejde. Opravdu to nepůsobí dobře a v někom by to mohlo vyvolat i silnou dávku nedůvěry.

Uvědomte si, co přesně by měla vaše internetová prezentace splňovat. Bude se jednat o katalog, kontaktní stránky, prodejní stránky, nebo jejich kombinaci?

Je důležité si tento faktor uvědomit. Jestli například vlastníte obchod s potravinami, tak je jasné, že nebudete mít na internetu všechno zboží, jenž máte na prodejně. Na takové stránky by se hodilo zvolit: otevírací dobu, místo, kde obchod najdeme (s mapkou) a aktuální slevovou nabídku.

Velmi důvěryhodně působí i zajímavý text, ve kterém se budete hlouběji věnovat vašemu podnikání, případně produktu/ům (či službám), které nabízíte. Mnozí lidé se bojí konkurence. Když napíší na internet, jak co dělají, tak to může konkurence okopírovat, anebo si to může udělat zákazník sám.

Ovšem toho se nebojte. Konkurenci by stačil jeden falešný zákazník a ví o vás vše. Není třeba se obávat ani ze strany zákazníků. Každý by si mohl upéct pečivo (recept je volně na internetu), ale téměř všichni ho kupujeme.

 

[10.6.2011]
[, , , , , , , , ]

Přidejte komentář