Jak se připravit na sedavé zaměstnání?

Pokud hodláte pracovat u počítače a celý den trávit u stolu, tak byste měli myslet i na vaše zdraví. Stačí pár vylepšení a po pracovní době budete stále svěží, jednoduché triky vás zbaví únavy a bolesti zad.

Pokud vyžadujete dokonalost, tak si kancelář upravte dle ergonomických pravidel. Nebudete unavení a zvýší se vaše efektivita práce. Základní pravidla by měla platit pro sekretářky i pro generální ředitele. Zdraví má nevyčíslitelnou cenu, a proto byste na něj měli myslet a něco do něj investovat.

Mezi základní pravidla patří výška sedu, monitoru, vzdálenost od monitoru a úhel pohledu na monitor. Za nejlepší výšku na sezení je považováno 40 – 50 cm. Klávesnice by měla být ve vzdálenosti 10 cm od kraje stolu. Výška monitoru je ideálně 70 – 90 cm. U počítače bychom měli sedět vzpřímeně – 90 stupňů, nebo mírně v záklonu (od osy vychýlení max. 15 stupňů).

Výše popsaná teorie a čísla jsou nezbytnými. Ovšem nebojte, více vás s nimi nebudeme zatěžovat. Mnohem důležitější jsou prvky, které vám úhly a vzdálenosti zaručí a postarají se o vaše pohodlí. Začněme od nohou. Pro nohy je nejvhodnější nakloněná rovina (až 15 stupňů). Pokud máte problém s dolními končetinami, tak si podložku na nohy pořiďte.

Jedním z nejdůležitějších prvků je židle. Na židli rozhodně nešetřete, protože právě ona se postará o nejdůležitější pohodlí a zdravou páteř. Pokud jsou pro vás ergonomické židle příliš velkou investicí, tak si svou starou židli vylepšete zádovou opěrkou.

Velmi vhodné jsou i stojánky na monitor, případně podložky pro notebook, které zároveň chladí vaše zařízení. Podložka pro notebook se postará o správný úhel psaní a vy si neničíte zápětí.

Možná vám výše zmíněné rady připadají jako reklamní trik na nákup doplňků. Tento článek ovšem není reklamní a je vytvořen na základě vlastní zkušenosti.

 

[2.11.2011]
[, , , , ]

Přidejte komentář