Češi bankovní poplatky nenávidí, banku ale nemění

Společnost Deloitte a agentura TNS Pentor uskutečnila v zemích Visegrádské čtyřky a v Rumunsku průzkum spokojenosti klientů bank. Výsledek je minimálně šokující.

Pouze 17 procent Čechů ve své minulosti změnilo svoji banku, případně má dva bankovní účty. Již toto číslo hovoří o velké konzervativnosti Čechů. Pohodlnost některých klientů dojde až tak daleko, že samotné poplatky naprosto ignorují Navíc v mnoha případech se jedná o částky až v řádech sta korun měsíčně. Takoví klienti tedy zbytečně přicházejí o tisíce ročně.

Pokud vám vadí vysoké poplatky vaší banky, neváhejte. Konkurence je v dnešní době velká. Samotné banky spoléhají na výše zmíněnou konzervativnost Čechů a v mnoha případech se ani konkurenci rovnat nechtějí (ostatně proč by to za současné situace dělali, akorát by se připravily o zisk).

V porovnání s ostatními zeměmi na tom nejsme natolik špatně. Například internetové bankovnictví vyžaduje 42 procent Čechů. Na Slovensku se k této službě hlásí pouhých 17 procent, v Maďarsku 7 procent a v Rumunsku pouhá 3 procenta.

Bohužel průzkum nebyl primárně zaměřen na podnikatele. Jejich odpovědi jsou tedy zahrnuty mezi ostatními a není možné je identifikovat. Smutné jsou i informace, které agentura podala. Drtivá většina Čechů platí dobrovolně více, než musí. A verdikt za český národ „Vadí nám to, ale nic s tím neděláme.“

Zároveň bychom vás chtěli informovat, že změna banky je velmi snadná a nezabere vám mnoho času. Navíc po naprostý komfort můžete po krátkou dobu vlastnit dva účty, peníze v klidu převedete a u „staré“ banky účet zrušíte. Vše je opravdu velmi snadné a může vám to ušetřit tisíce ročně.

[29.6.2012]
[, , ]

Přidejte komentář